Посібник містить різнорівневі завдання для оцінювання навчальних досягнень учнів 5-го класу з усіх тем курсу відповідно до основних модельних навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). У виданні наведено систему різнорівневих завдань, призначених для оцінювання навчальних досягнень учнів 5-го класу. Посібник має зручну форму зошита, що містить завдання для всіх видів оцінювання з української мови за 5-й клас, зокрема: 1) усі види письмових діагностувальних робіт: бліцоцінювання (теоретичний і мовний матеріал), поточні діагностувальні роботи (завдання для індивідуальної роботи та роботи в парах, групах), комбіновані діагностувальні роботи (тестування, різнорівневі практичні завдання), підсумкові діагностувальні роботи за І та ІІ семестри; 2) різні види мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання мовчки, письмовий переказ; 3) діагностувальні диктанти за І та ІІ семестри. Усі роботи розміщені на окремих аркушах (за варіантами), наприкінці яких відведено місце для самооцінювання здобувачів освіти та коментаря вчителя.